Toimitusehdot

Hautaustoimisto Ikäheimo Oy ja Oulun Kukkakulma, y-tunnus: 1883522-5; sekä tytäryhtiö Haukiputaan Hautaustoimisto Kropsu Oy, y-tunnus 2997337-5,  (jäljempänä verkkokauppa) myy ja toimittaa tuotteita ja palveluja yksityishenkilöille ja yrityksille Suomeen. Pidätämme oikeuden toimitusehtojen ja hintojen muutoksiin.

Nämä toimitusehdot koskevat kaikkea asiakkaillemme toimitettavaa myyntiä riippumatta tilaustavasta. Tilaustapoina voivat olla mm. puhelin-, internet-, sähköposti- ja myymälätilaukset. Sitoudut jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Kaikki verkkokaupan kautta tehdyt tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä.

Verkkosivuillamme esitettyjen tuotteiden ja palveluiden hinnat sisältävät arvonlisäveron.

KUKKIEN TOIMITUS

Myymme ja toimitamme kukkasitomomme tuotteita yksityishenkilöille ja yrityksille pääasiassa Oulun talousalueella. Pidätämme oikeuden peruuttaa tilauksenne, mikäli toimitusosoite on kohtuuttoman kaukana toimipisteestämme, eikä tilaajan maksama kuljetushinta riitä kuljetuksesta aiheutuneiden kulujen kattamiseen. Tällöin koko tilaushinta palautetaan tilaajalle.

Tuotteet

Lähtökohtamme on, että verkkokaupasta tilaamanne tuote on toimitettaessa lähes samanlainen kuin kuvassa. Kaikki tuotteet valmistetaan kuitenkin käsityönä ja sen vuoksi lopputuloksessa voi olla hieman tyylieroja. Kukkavalikoimissa on myös kausittaisia eroja ja aina ei kaikkia kukkalajikkeita ole saatavilla. Mikäli joku kukkalajike joudutaan korvaamaan toisella, pyrimme valitsemaan tuotteen, joka mahdollisimman paljon muistuttaa alkuperäistä tuotetta. Sesongeista johtuen leikkokukkien hinnoissa voi olla suuria hintavaihteluita, joka vaikuttaa verkkokaupassa olevien kukkalaitemallien kukkamääriin. Mikäli tuotteeseen joudutaan tekemään muutoksia, olemme tilaajaan yhteydessä ennen tuotteen valmistusta.

Toimitusajat

Tilaus on jätettävä verkkokaupassa viimeistään 10 vrk ennen toimituspäivää kukkien saatavuuden varmistamiseksi. Kiireellisimmissä tilauksissa pyydämme ottamaan ensin yhteyttä kukkasitomoomme, p. 08-371114. Hautajaistilaisuuksiin toimitettavat kukat on tilattava viimeistään 1 vuorokausi ennen hautajaistilaisuutta.

Alle 10 vrk:n tilausajalla pidätämme oikeuden muuttaa tilauksen kukkalajiketta korvaavaan, jos valittua kukkalajiketta ei ole saatavilla. Pyrimme olemaan näissä tilanteissa ensin tilaajaan yhteydessä muutoksista sopimiseksi.

Toimitamme kukat hautajaistilaisuuksiin haluamananne aikana. Hautajaistoimituksiin liittyen teidän tulee merkitä toimitusosoitteeksi sen kirkon tai kappelin osoite jossa siunaus tapahtuu. Mikäli ette ole itse vastaanottamassa / laskemassa tilaamianne kukkia siunauspaikalla niin varmistattehan, että kukkien laskijaksi osoitettu henkilö tietää kukkien tulosta.  Toimitamme kukat niille osoitettuun tilaan siunauspaikalle, josta kukkien laskija ne itse noutaa.

Halutessasi lisätietoja tilauksesi kuljetuksesta pyydämme olemaan yhteydessä kukkasitomoomme.

TILAAJAN TIETOJEN OIKEELLISUUS

Tilaaja vastaa siitä, että toimitusaikaa, -paikkaa ja kaikki muut tilausta koskevat tiedot on annettu oikein. Verkkokauppa ei ole vastuussa tilaajan antamien mahdollisten virheellisten tietojen kuten osoitteiden, päivämäärien, kellonaikojen, virheellisten puhelinnumerojen tai sähköpostien aiheuttamista haitoista eikä vahingosta.

Mikäli tilausta ei voida toimittaa perille virheellisten tietojen vuoksi, ei verkkokauppa lähtökohtaisesti palauta tuotteen ja kuljetuksen hintaa asiakkaalle. Verkkokaupalla ei myöskään ole korvausvelvollisuutta tilaajalle tai kolmannelle osapuolelle aiheutuneesta vahingosta. Verkkokauppa ei myöskään vastaa välillisistä vahingoista, mikäli tilausta ei ole voitu toimittaa virheellisten tai puutteellisten tietojen vuoksi.

TAKUU, REKLAMAATIOT JA TILAUKSEN PERUMINEN

Lupaamme, että tilauksenne tehdään aina tuoreista ja laadukkaista kukista. Kukat ovat kuitenkin tuoretuotteita ja niiden kestävyys vaihtelee.

Mikäli tilaamanne tuote tai toimitus ei ole ollut toimitusehtojemme mukainen, pyydämme ottamaan yhteyttä kukkasitomoomme. Mikäli toimitusprosessissa tai tuotteen laadussa on ollut laatupoikkeama tai virhe, sovimme korvauksesta kanssanne.

Tuoretuotteilla (kukilla) ei ole kuluttajasuojalain mukaista palautusoikeutta. Mikäli kukkien laatu ei vastaa odotuksianne, on tuotteesta reklamoitava välittömästi toimituksen jälkeen. Koska kukat ovat elävää materiaalia, ei myöhässä saapuvia reklamointeja voida huomioida. Reklamaatio pitää tehdä 24 h kuluessa kukkien toimituksesta ja kukkasitomollamme on oltava mahdollisuus nähdä reklamoitava tuote.

Tilauksen voi peruuttaa ennen toimitusta kirjallisella ilmoituksella sähköpostitse ja soittamalla kukkasitomoomme. Mikäli tilaaja peruu kukkatilauksen alle kolme vuorokautta ennen toimitusta, perimme 35 euron perumismaksun. Muutoin tilauksen peruminen on maksutonta. Peruuttamattomista kukkatilauksista perimme täyden hinnan. Maksun palautukset tapahtuvat käytetyn maksuvälineen mukaisesti.

Pyydämme huomiomaan, että tuotteet valmistetaan aina tilauksesta ja kukkasitomomme ei aina pysty hyödyntämään jo valmistamaansa tuotetta.

MAKSUTAVAT

Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto ja Enterpay Lasku yritykselle.

MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.

Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/

Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta ja kulutonta maksuaikaa. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90 eur/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90 eur/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy. Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com.

MAKSUPALVELUNTARJOAJA

Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Paybyway Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Paybyway Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja. Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.

Lue lisää Visma Paysta: https://www.visma.fi/vismapay/

Visma Pay -maksupalvelun yhteystiedot

Visma Pay, Paybyway Oy (Y-tunnus 2486559-4)

Sähköposti: helpdesk@vismapay.com

Puhelin: 09 315 42 037 (arkisin klo 9-17)

Postiosoite: Laserkatu 6, 53850 Lappeenranta